Tarieven en vergoedingen

Hoe het zit bij fysiotherapie

Fysiotherapie

FysioNovio heeft een contract voor fysiotherapie afgesloten met alle zorgverzekeraars. Dit houdt in dat wij uw behandeling rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar declareren.

Fysiotherapie: vergoeding uit de aanvullende verzekering

Onder fysiotherapie vallen algemene fysiotherapie, sportfysiotherapie, manuele therapie, dry needling, en psychosomatische fysiotherapie. Deze behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen fysiotherapie dat u vergoed krijgt, verschilt per zorgverzekeraar en per aanvullende verzekering. U kunt dit nakijken in uw zorgverzekeringspolis. Bent u niet aanvullend verzekerd? Dan ontvangt u zelf een nota.

Fysiotherapie: vergoeding uit de basisverzekering

Er zijn enkele uitzonderingen die worden vergoed uit de basisverzekering:

Chronische aandoeningen

De zorgverzekeraars in Nederland hebben een lijst met chronische aandoeningen opgesteld. Op deze lijst staan onder meer frozen shoulder, maar ook operaties, bijvoorbeeld aan uw schouder, knie of heup. Heeft u een aandoening die op deze lijst staat? Dan komt u in aanmerking voor vergoeding vanuit de basisverzekering. Hiervoor wordt uw eigen risico aangesproken. De eerste 20 behandelingen worden echter niet uit de basisverzekering vergoed, maar uit de aanvullende verzekering. Heeft u geen aanvullende verzekering of is deze niet toereikend? Dan betaalt u zelf het resterende bedrag.

Etalagebenen / Claudicatio

Heeft u etalagebenen? Dan krijgt u 37 behandelingen vergoed uit de basisverzekering. Deze worden verrekend met uw eigen risico. U krijgt de behandelingen alleen vergoed als deze worden uitgevoerd door een therapeut die is aangesloten bij ClaudicatioNet, zoals onze Lilian Peters.

Knie- en heupartrose

Heeft u artrose aan uw knie of heup? Dan krijgt u per jaar maximaal 12 behandelingen vergoed uit de basisverzekering. Dit wordt verrekend met uw eigen risico. Na deze 12 behandelingen kunt u, als u hiervoor verzekerd bent, in aanmerking komen voor extra vergoeding vanuit de aanvullende verzekering.

Kinderen onder de 18 jaar

Bij fysiotherapie voor jongeren tot 18 jaar worden de eerste 9 behandelingen fysiotherapie vergoed uit de basisverzekering. Indien nodig worden 9 extra behandelingen vergoed. Deze behandelingen hebben geen invloed op uw eigen risico.

Beste cliënten van FysioNovio,

Gezien de recente ontwikkelingen op het gebied van het Coronavirus is het niet meer toegestaan u op de praktijk te ontvangen.

Voor patiënten die op dit moment bij onze praktijk in behandeling zijn geldt:

• Het is niet meer toegestaan face-to-face contact te hebben met patiënten en hands-on te behandelen. slechts in uitzonderlijke situaties en in nadrukkelijke opdracht van een arts kan hierop een uitzondering gemaakt worden)
  • Uw behandelend fysiotherapeut zal contact met u opnemen om te bespreken hoe wij u in deze periode nog kunnen begeleiden. Opties als telefonisch consult en videobellen behoren tot de mogelijkheden om u op afstand te kunnen begeleiden (met oefeningen, adviezen ed)

Voor overige patiënten:

• Mocht u klachten hebben waarvoor u graag een fysiotherapeut wenst te spreken, bel of mail via 024-3733322 of info@fysionovio.nl
  • Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om te beoordelen hoe wij u in deze periode zo goed mogelijk kunnen helpen.

We begrijpen dat we niet de optimale behandeling kunnen geven zoals we gewend zijn. Toch zullen we ons uiterste best blijven doen u zo goed mogelijk te helpen.

Sterkte in deze onzekere tijden!.

Namens ons allen,
Guido Souren en Pim Kreutzer