Contact

Direct antwoord op veel voorkomende vragen

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik snel een afspraak maken?

Hiervoor kunt u het best het aanmeldformulier invullen. Wij bellen u dan zo snel mogelijk (maar in elk geval binnen 2 werkdagen) terug om een eerste afspraak met u in te plannen. U mag ons natuurlijk ook zelf bellen via telefoonnummer 024-373 33 22

Heb ik een verwijsbrief nodig voor fysiotherapie?

U heeft geen verwijsbrief nodig voor de fysiotherapeut. Als u het fijn vindt, kunt u natuurlijk altijd eerst overleggen met uw huisarts of specialist.

Wordt fysiotherapie vergoed?

Dat is afhankelijk van uw zorgverzekering. Fysiotherapie wordt vergoed uit de aanvullende verzekering. Wij adviseren u om voor aanvang van de behandeling na te gaan of uw zorgverzekering de behandeling vergoedt. FysioNovio heeft in 2023 een contract afgesloten met alle zorgverzekeraars, m.u.v. Zorg en Zekerheid. Dit houdt in dat wij uw behandeling rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar declareren. Dat kan alleen als u hiervoor aanvullend verzekerd bent. Bent u niet aanvullend verzekerd of bent u verzekerd bij Zorg en Zekerheid? Dan ontvangt u zelf een nota. Lees meer over onze tarieven en vergoedingen.

Wat neem ik mee naar mijn eerste afspraak?

Neem de volgende zaken mee:

  • uw legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
  • uw eventuele verwijsbrief van de huisarts of specialist
  • een handdoek

Kan ik mijn afspraak verzetten of wijzigen?

Dat kan. Laat dit ons ten minste 24 uur van te voren weten. Behandelingen die niet 24 uur van tevoren zijn afgezegd, brengen wij in rekening. Gebruik het formulier om uw afspraak te verzetten. Wilt u liever een van onze secretaresses spreken? Dan kunt u bellen met 024-373 33 22. Krijgt u ons niet aan de lijn? Laat dan een voicemailbericht achter.

Heb ik altijd dezelfde therapeut?

Wij streven ernaar dat u altijd wordt gezien door dezelfde therapeut. In geval van ziekte of vakantie kan het voorkomen dat u een andere therapeut krijgt om de continuïteit van uw behandeling te bewaken. Dit overleggen we altijd met u.

Hoe lang duurt een behandeling?

Voor een behandeling plannen wij 30 minuten in onze agenda. De eerste afspraak zal vooral in het teken staan van vragen stellen en onderzoek doen om uw klachten in beeld te brengen. Bij vervolgbehandelingen besteden we 25 minuten aan uw behandeling en 5 minuten aan administratie/verslaglegging. 

Ik heb een chronische klacht, kom ik in aanmerking voor een chronische indicatie?

Dat is niet vanzelfsprekend. De zorgverzekeraars in Nederland hebben een lijst met chronische aandoeningen opgesteld. Op deze lijst staan onder meer frozen shoulder, maar ook operaties, bijvoorbeeld aan uw schouder, knie of heup. Heeft u een aandoening die op deze lijst staat? Dan komt u in aanmerking voor vergoeding vanuit de basisverzekering. Hiervoor wordt uw eigen risico aangesproken. De eerste 20 behandelingen worden echter niet uit de basisverzekering vergoed, maar uit de aanvullende verzekering. Heeft u geen aanvullende verzekering of is deze niet toereikend? Dan betaalt u zelf het resterende bedrag. Staat uw aandoening niet op de lijst? Dan wordt de behandeling vergoed uit de aanvullende verzekering. Bent u niet aanvullend verzekerd? Dan ontvangt u zelf een nota. Lees meer over onze tarieven en vergoedingen.

Is er een wachtlijst?

Normaal gesproken kunt u binnen 1 à 2 werkdagen terecht bij een van onze fysiotherapeuten. Als wij of uw arts beoordelen dat het dringend is, dan kunnen we u vaak binnen een dag ontvangen. 

Staat uw vraag er niet bij?

Neem dan contact met ons op via het contactformulier of bel 024-373 33 22. We staan u graag te woord.