Bottom Left Background Top Right Background
  • Algemene voorwaarden
Direct aanmelden

Afspraak maken

U kunt met en zonder verwijzing van een arts bij FysioNovio terecht voor fysiotherapie.

Voor een eerste afspraak kunt u het aanmeldformulier invullen, waarna wij u terugbellen om een afspraak in te plannen. Zelf bellen kan natuurlijk ook: (024) 373 33 22.

Gratis inloopspreekuur

De fysiotherapeuten van FysioNovio houden per 4 september 2017 wekelijks op maandagavond een gratis sportspreekuur in de praktijk in Sportpiazza Malden. Meldt u zich hiervoor, via email of telefoon aan, om teleurstelling te verkomen.

Controleer zelf waar u pijn heeft en wat u er tegen kunt doen!
Bekijk hier uitgebreide info over aandoeningen.

Dry needling

Dry needling, voor wie?

De therapeuten van FysioNovio zijn opgeleid in dry needling. Dit is een behandeltechniek waarbij spierknopen met zeer dunne naaldjes worden aangeprikt. Het doel is spieren langdurig te ontspannen, waardoor lokale drukpijn en vaak ook ‘pijn op afstand’ verdwijnen of verminderen.

Heeft u acute (pijn)klachten door het maken van een verkeerde beweging of een ongeluk? Heeft u chronische (pijn)klachten door een langdurig verkeerde houding? Heeft u (pijn)klachten door overbelasting van arm, schouder of nek bij computergebruik? Dan kan dry needling uitkomst bieden.

Dry needling is niet voor de behandeling van alle klachten geschikt. De therapeuten van FysioNovio kunnen beoordelen of dry needling toegevoegde waarde voor u heeft. Klachten waarbij dry needling verlichting kan bieden:

• pijn en stijfheid, lokaal in een spier en ‘op afstand’
  • verminderde kracht in spier of spieren zonder neurogeen letsel
  • acute klachten, bijvoorbeeld door een verkeerde beweging (vertillen) of een ongeval of sportletsel
  • chronische klachten, bijvoorbeeld door een langdurig verkeerde houding en/of RSI/KANS
  • klachten na langdurig niet-bewegen, bijvoorbeeld vanwege gips, een brace of sling
  • sportgerelateerde klachten door overbelasting
  • krampverschijnselen in spieren

Optimaal

Dry needling kan als zelfstandige therapie of in combinatie met (sport)fysiotherapie en manuele therapie worden toegepast. Welke behandeling voor u optimaal is, stellen we na onderzoek in samenspraak met u vast.

Deel deze pagina

Of kopiƫer de onderstaande link: