Bottom Left Background Top Right Background
  • Algemene voorwaarden
Direct aanmelden

Afspraak maken

U kunt met en zonder verwijzing van een arts bij FysioNovio terecht voor fysiotherapie.

Voor een eerste afspraak kunt u het aanmeldformulier invullen, waarna wij u terugbellen om een afspraak in te plannen. Zelf bellen kan natuurlijk ook: (024) 373 33 22.

Gratis inloopspreekuur

De fysiotherapeuten van FysioNovio houden per 4 september 2017 wekelijks op maandagavond een gratis sportspreekuur in de praktijk in Sportpiazza Malden. Meldt u zich hiervoor, via email of telefoon aan, om teleurstelling te verkomen.

Controleer zelf waar u pijn heeft en wat u er tegen kunt doen!
Bekijk hier uitgebreide info over aandoeningen.

Dry needling

De behandeling

Bij een dry needling-behandeling prikken we met één zeer dun, steriel naaldje een spierknoop aan (droog, er wordt geen vloeistof ingespoten). Die spierknoop noemen we een triggerpoint; het is de plek waar uw pijnklachten ‘op afstand’ worden aangestuurd.
Dry needling is erop gericht om spierknopen te ontspannen. Bij langdurige klachten behandelt de fysiotherapeut vaak meerdere spieren.
Het inbrengen van het dunne naaldje voelt u bijna niet. Het kan zijn dat de betreffende spier zich even aanspant bij het aanprikken van het triggerpoint. U voelt dit als een lichte kramp, waarna de spier zich meestal direct ontspant en u makkelijker kunt bewegen. De behandelde spier voelt na afloop vaak even wat vermoeid of stijf.

Deel deze pagina

Of kopiƫer de onderstaande link: